måndag 18 juni 2012

Ägaren ringde

God kväll!

Efter nattens terro så, somnade jag om efter Jimmy hade gått till jobb. Gizmo la sig också då tack och lov hehe.. Vaknade vid halv nio gick upp gjorde en kopp te satte mig vi datorn, ringde några samtal. En stund senare så ring telefonen skyddat nummer gillas inte men a jag svarade. Det visade sig att det var ägare till Heliga Birma katten Simon som jag hade på besök förra veckan.  Hon hade ringt till polisen som en i sin tur hade uppgett mitt nummer eftersom dom fick det när jag pratade med dem. Hon frågade om han var kvar hos mig, jag svarade att det var han inte. Då blir kvinnan lite sur, som jag sa jag har en egen katt att tänka på också en hane på 3 år och han går först. som jag sa jag har sedan djurambulansen var här och hämtade honom kollat efter lappar i trappor, nere på ica, pratat med andra som bor på ica sidan om  dom hört om en försvunnen ras katt. Men inget, då får jag till svar från henne att hon kollade efter om nån hade satt upp lapp om en upphittad katt. Vem ansvar är det att se till att katten kommer till rätta?? Jag menar hon har ju inte gjort ett skit med tanke på att hennes katt brukar vara ute som hon sa, varför är han inte öronmärkt eller chippad?? Och varför hade han inget halsband dom åtminstone visar att han tillhör någon. Det är oansvarigt att släppa ut en katt utan någon som helst Märkning. Så har hon mage bli sur... kärring säger jag...

Nu är han förmodligen hemma igen kan bara hoppas att det hat kostat henne.... och att hon lärt sig nåt av detta.
Ha en bra kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar